Üzleti alkalmazások

 

Integrated Risk Management System (IRIS), korábban Egységes Hitelengedélyezési és Kockázatkezelési Rendszer (EHKR)

Megrendelő: OTP Bank Nyrt.
Fejlesztési időszak: 1999 -

Az IRIS (Integrated Risk Management System) pénzügyi intézmények (bankok, befektetési társaságok, stb.) kockázatkezelésének támogatására szolgáló integrált rendszer, az OTP Bank egyedi igényeinek megfelelően testre szabva. Kifejlesztését az általános célú ECONOHELP Pénzügyi Elemző és Bonitásvizsgáló Rendszer, valamint az OTP Bank részére készített Hitelezési Segédlet és Egységes Hitelengedélyezési és Kockázatkezelési Rendszer (EHKR) létrehozása előzte meg.

Az IRIS megvalósításának célja, hogy átfogja az aktív ügyletek életének teljes folyamatát az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvételtől a szervezeten belüli döntés-előkészítés lépésein keresztül az élő kockázatvállalás folyamatos figyelemmel kísérésével egészen annak lezárásáig, biztosítva a folyamat átláthatóságát, az adatok rendszerezett tárolását és az információk sokrétű elemezhetőségét. Közel 20 szerepkörbe szervezve finoman hangolhatók a jogosultságok, a rendszerben végzett tevékenységek a naplózási funkciók segítségével teljes körűen nyomon követhetők. A Paraméterező kliens segítségével az alapadatok (jogosultsági- és kódtáblák, helyettesítések stb.) karbantartása mellett lehetőség van a hitelkonstrukciók és paramétereiknek (adósminősítés paraméterei, sablonok, űrlapok, üzleti és pénzügyi kockázati jellemzők, elemzések stb.) változtatására is.

Az OTP Bank a rendszer többnyelvű, nemzetközi használatra alkalmas változatát 2008-ban bevezette az ukrajnai, majd 2009-ben a romániai leánybankjában is. A jelentős fejlesztést igénylő változat neve 2008 elejétől kezdve a korábbi EHKR helyett Integrated Risk Management System, röviden IRIS. Jelenleg több mint 1000 felhasználója van a rendszernek.

 

Jogi tanácsadó e-közigazgatási szolgáltatás

Megrendelő: Miskolc Város Önkormányzata
Fejlesztési időszak: 2005 - 2007

Miskolc Város Önkormányzata egy szakértői alapú jogi tanácsadó e-közigazgatási szolgáltatást vezetett be. A jogi tanácsadó szolgáltatás egy szakértői rendszerre épül, melynek tudásbázisa a rendszeres szociális segélyre és időkorúak járadékára vonatkozó helyi rendeletek modellezésével készült. A szolgáltatás célja, hogy az önkormányzati portál felhasználói részére testre szabott tájékoztatást nyújtson az általuk igénybe vehető szociális juttatásokról. A szakértő rendszer által kikövetkeztetett eredmény a felhasználó által megadott információk alapján jön létre. A szakértői rendszer kifejlesztése saját szakértői rendszer szoftverünk felhasználásával történt.

 

Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR)

Megrendelő: Magyar Posta Rt.
Fejlesztési időszak: 2001 - 2003

A Magyar Posta Rt. által indított projektben cégünk biztosította a programigazgatót, a logikai modell kidolgozásáért felelős projekt vezetőjét és rendszerszervezőit, valamint a közbeszerzési portál tervezéséért felelős szakértőket. A program feladata volt a kormányzati internetes elektronikus piactér és elektronikus közbeszerzési portál rendszer megvalósítása egy teljes körű rendszerintegrációs tevékenység formájában. A program munkájában közel 100 fő vett részt. Az elkészült informatikai rendszert 2002. decemberében az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, valamint a Miniszterelnöki Hivatal felügyelete mellett sikeresen tesztelték a vevői és szállítói oldal képviselői.

 

Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR)

Megrendelő: Miniszterelnöki Hivatal
Fejlesztési időszak: 1999 - 2000

A Miniszterelnöki Hivatal megbízásából elkészítettük a kormányzati internetes elektronikus piactér és közbeszerzési portál – az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer – koncepcióját és megvalósíthatósági tanulmányát, valamint a rendszer logikai specifikációját. A koncepció és logikai modell kidolgozása a hatályos Közbeszerzési Törvény és az Európai Unió közbeszerzési irányelvei alapján, valamint az érintett kormányzati szervezetek (MKGI, IKB, MÁK, ÁHH) elvárásainak megfelelően történt.

 

AMIR

Megrendelő: APEH
Fejlesztési időszak: 1999 - 2001

Az AMIR adósminősítő rendszer elsődleges célja, hogy az adóhatósághoz fizetéskönnyítési kérelmet előterjesztő adósok beadványainak elbírálásához segítséget nyújtson a vagyoni, jövedelmi, pénzügyi helyzet elemzési eszközeként. A rendszer egyrészt az adózóktól adatlap formájában bekért információkból, másrészt az APEH saját adatbázisaiból kapott adatokból következtet.

 

Hitelezési Segédlet

Megrendelő: OTP Bank Rt.
Fejlesztési időszak: 1998 - 2000

Az ECONOHELP Rendszer speciális változata.

 

ECONOHELP Pénzügyi Elemző és Bonitásvizsgáló Rendszer

Megrendelő: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Rákóczi Bank, Információ- Hitel- és Befektetésminősítő Rt.
Fejlesztési időszak: 1997 - 1999

Egy saját módszertannal rendelkező, összetett kockázatelemző szoftver, amely elsősorban cégminősítéssel illetve hitelkihelyezéssel járó ügyfélkockázat meghatározásra szolgál.

 

Kórházi Szimulációs Rendszer

Megrendelő: Országos Egészségügyi Pénztár
Fejlesztési időszak: 1996 - 1997

A kórházak működőképességének optimalizálására alkalmas integrált rendszer, amely a bevitt beteg-nyilvántartási, kezelési és finanszírozási adatok alapján szimulációk lefuttatására, valamint azok kiértékelésére, statisztikai elemzésére alkalmas.

 

Statisztikai alapú döntés-előkészítő rendszerek

Megrendelő: Művelődési és Közoktatási Minisztérium
Fejlesztési időszak: 1995 - 1996

Statisztikai adatbázisra épülő vezetői információs rendszer – a felsőoktatás és a kultúra területén – a vezetői döntés-előkészítő munka támogatására.

 
 
 
 

© 2010 - 2015 Multilogic. Minden jog fenntartva.